Wednesday, December 19, 2012

Cucur Adabi version saya...^_^

Selalunya saya akan guna bahan2 yg biasa untuk buat Jemput2. Bahan2 plak dah habis kat rumah. Disebabkan kepenatan long journey balik kampung dan tak larat nak pegi shopping barang2 dapur, saya pegi ke kedai runcit yg paling dekat dgn rumah je la..

Tapi tu la...barangan kat kedai tu sgt limited. Cuma ada 1 jenis tepung je. Dan tepung tu mengandungi sedikit bahan Benzoyl Peroxide. Selama ni saya mmg tak guna tepung2 tu sejak dengar byk sgt rumours tentang bahayanya bahan itu utk kesihatan kita. Saya hanya guna unbleached flour sahaja atau yg organik. So, disebabkan takde choice, saya beli la tepung cucur Adabi.

Saya tak suka guna tepung ni semata2 sbb saya pasti mesti ada bahan perisa yg digunakan. So, utk mengurangkan bahan perasa dan utk tambahkan khasiat dlm cucur tu, saya tambahkan bahan lain.

Bahan:-

1 peket Tepung Cucur Adabi
1 cwn Tepung gandum
1 biji kentang (dipotong dadu kecil)
Hirisan daun sambung nyawa (pokok tu saya tanam di balkoni)

* Kalau ada carrot, atau bahan2 lain, tambah je dlm tu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...